Pagina's

dinsdag 1 januari 2013

X-mas 2012

Afgelopen paar weken heb ik mij ontzettend verheugd op de feestdagen. Ik had ook sinds tijden weer een echte kerstvakantie omdat ik een weekje vrijgenomen had om flink te klussen in m'n huis en natuurlijk om optimaal van de feestdagen te kunnen genieten! Zo zagen die dagen er voor mij uit:
De kerst begint 'traditioneel' bij mijn schoonouders. Eerst lekker eten, dan een spelletje en dan door naar het optreden van het combo waar mijn vriendje in speelt. Hondje Banjer was zoals altijd weer even schattig. 
1e kerstdag begon met een lekker ontbijt met croissants en kerstkransjes. Voor mijn ouders had ik stiekem nog wat cadeautjes gekocht. 
Mijn OOTD op 1e kerstdag! Er mocht weer geklust worden.
Qua klussen hoopten we zo ver te komen dat we binnenkort kunnen verhuizen. Helaas werd m'n vriendje ziek en is dat nog steeds. Toch is de vloer in de badkamer voorbereid en is het schilderwerk in de huiskamer zo goed als klaar nu het plafond spierwit geworden is.
De kat heeft hier ongeveer de feestdagen doorgebracht. De arme ziel is er alleen wel een paar keer uitgevallen.
2e kerstdag was het family time en kwamen mijn twee zusters plus aanhang gezellig eten. Eerst moest de nieuwste aanwinst van de familie uitgelaten worden.
's Avonds stond er een heerlijk diner op het programma en werd de vuurkorf in de tuin aangestoken.
Ik woon vrij dicht bij de Zaanse Schans. Toevallig las ik ergens dat het tijdens de feestdagen 's avonds verlicht zou zijn. We besloten een kijkje te nemen maar eerlijk gezegd had me het iest anders voorgesteld. Met anderhalve kerstboom, wat lichtjes en een spotje op de molens viel het wat tegen.
De meest uitgeruste oud en nieuw maakte ik dit jaar mee. Gewoon helemaal niks alleen iets doen als je daar zin in hebt. Dit resulteerde in een snel bezoekje aan de Primark waar ik oa. de armbandjes kocht. Een potje mini-poolen (ja echt!) en om twaalf uur het vuurwerk bewonderen. 
Deze vibe had ik ook maar gelijk doorgevoerd in het menu. Makkelijkere snacks kon ik me niet bedenken. Hoewel deze feestdagen eigenlijk in het teken van het klussen en verbouwen stond was het toch een welkome afwisseling met voldoende voedsel en familie. Het was nu een vrij rustige bedoening maar ik hoop dat de feestdagen volgend jaar voornamelijk in ons eigen huisje gaan plaatsvinden met een tikkeltje meer party! Toch heb ik mij uiteraard vermaakt en kan ik er voor 2013 weer tegenaan!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten